zaterdag 7 december 2013

Beeldende vorming les 7: 3d werkstuk van klei

Werken met klei

Opdracht: maak een holle (fantasie)vrucht en verander er iets aan zodat je de vergankelijkheid toont. Ik vond het wel een uitdaging om een klein uitstapje te maken, ik toon niet de vergankelijkheid van de sinaasappel, maar die van de vrouw, die een sinaasappelhuidje heeft gekregen...



Een heerlijk, sappig vitaminenbommetje

Bovenaanzicht




Tja, die is duidelijk geen 18 meer...


Beoordeling
Je zou bij deze opdracht de volgende matrix kunnen gebruiken.
Onvoldoende (0 punten)
Voldoende (1 punt)
Goed (2 punten)
Er is met klei een vorm gemaakt
 2
De vorm is hol
 2
Er is een organische vorm gecreëerd
 2
De vergankelijkheid is getoond.
 2
Het werk is origineel/ vernieuwend/ iets anders dan wat je eerder al eens zag
 2


Totaal aantal punten = cijfer: 10!

Het verschilt denk ik per docent hoe mijn interpretatie van de opdracht beoordeeld wordt. Ik vind het zelf altijd erg leuk als leerlingen origineel nadenken over hoe ze invulling geven aan de opdracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten